loading...
mehremood
مهرموعود بازدید : 22 پنجشنبه 21 آبان 1388 نظرات (0)
اخباري که در آنها، کشتار در حجم وسيعي را مطرح کرده اند بر دو قسم است:EXtdblog.irEXالف. قسمتي از آنها مربوط به ملاحم و فتنه هاي قبل از ظهور است و هيچ گونه ارتباطي به دوران ظهور ندارد و تنها ناظر به اوضاع نابسامان جهان پيش از ظهور است. بيشتر اين روايات از روايات مرسل اهل سنت است.
ب. دسته اي ديگر از روايات مربوط به هنگامه ي ظهور و حکومت امام زمان عليه السلام است.
اين نوع روايات نيز بر دو گونه اند:
1- رواياتي که از طريق عامه و از نبويّات است و بيشتر آنها مشکل سندي دارد، به طوري که بعضي از آنها مرسل، و برخي ديگر به پيامبر صلي الله عليه و اله منتهي نمي شود، بلکه از افرادي مانند کعب الاحبار نقل شده که در زمان پيامبر مسلمان نبوده است.
عمده ي اين روايات از اسرائيليات است که با اغراض مختلفي وارد کتاب هاي روايي شده اند. عالمي از اهل سنت مانند ابن کثير، هنگامي که به روايات امثال کعب الاحبار مي رسد مي گويد: «خدا ما را از اين همه اخبار دروغي که وارد تفسيرها و کتابهاي روايي و... شده، بي نياز کند..»(1)
2- رواياتي که از طرق اهل بيت عليهم السلام نقل شده و يا در کتابهاي شيعه ذکر شده است. در اين کتاب ها، اخبار منقول از اهل بيت عليهم السلام و برخي ديگر که نقل شده به آن حضرت منتهي نمي شود.

حجم کشتارها:

نمي توانيم ادعا کنيم که هنگام قيام امام زمان عليه السلام هيچ گونه قتل و کشتاري رخ نمي دهد؛ زيرا مسلماً اين واقعه ي عظيم بدون برطرف کردن خارها و دشمنان سر راه آن حضرت ميسر نخواهد شد.
و لذا در روايات مشاهده مي کنيم که اهل بيت عليه السلام بر اصل قتل و خونريزي هنگام ظهور و قيام حضرت اشاره کرده اند.
بشير بن ابي اراکه ي نبّال مي گويد: هنگامي که به مدينه وارد شدم به طرف منزل ابوجعفر امام باقر عليه السلام رفتم... عرض کردم: مرجئه مي گويند: هنگامي که قيام قائم روي دهد همه ي کارها براي او هموار خواهد شد و به اندازه ي يک ظرف حجامت هم خون نمي ريزد. حضرت فرمود: «... کلّا والذّي نفسي بيده حتي نمسح و أنتم العرق و العلق...»؛(2) «هرگز چنين نيست، سوگند به آن که جانم به دست اوست کار به اينجا مي انجامد که ما و شما عرق و خون بسته شده را پاک خواهيم کرد».
به اين مضمون روايات ديگري نيز رسيده است. ولي از طرفي ديگر تاريخ گواهي مي دهد که پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و امامان اهل بيت عليهم السلام سعي داشته اند امور را به طوري عادي و از مسير طبيعي آن انجام دهند و حتي الامکان دست به شمشير نبرند، زيرا هدف آنان ارشاد و هدايت مردم است، جز آن که گسترش عدل در جامعه اقتضاي کشت و کشتاري گر چه در حدّ محدود را دارد، و قرار نيست که تمام امور از طريق معجزه حلّ شود، ولي انديشه ي افراطي نيز در اين مسأله صحيح نيست و هرگز دليلي عقلي و عقلايي و نقلي بر گستردگي کشتارها در حدّي وسيع وجود ندارد، خصوصاً آن که مطابق ادعاي برخي، از هر نه نفر هفت نفر يا از هر هفت نفر پنج نفر کشته مي شوند.!

وقت کشتارها:

با توجه به احاديث اهل بيت عليهم السلام پي خواهيم برد که جهان اندکي قبل از ظهور شاهد جنگ هاي خونين خواهد بود. و لذا مي توان گفت که مردم با مشاهده و مواجهه با اين جنگ ها به استقبال مصلحي عالمي خواهند رفت، و حضرت نيز از اين موقعيت استفاده کرده و با کمترين استقامتي از طرف مخالفين خود و ظالمين، عالم را فتح خواهد کرد.
امام صادق عليه السلام فرمود: «لا يکون هذا الأمر حتي يذهب ثلث الناس. فقيل له: اذا ذهب ثلث الناس فما يبقي؟ فقال عليه السلام: أما ترضون أن تکونوا الثلث الباقي؟.»(3)؛ «اين امر - قيام امام زمان عليه السلام- واقع نمي شود تا اين که دو سوم مردم از بين بروند. راوي مي گويد: به حضرت عرض کردم: اگر دو سوم مردم از بين بروند، چه کسي باقي مي ماند؟ حضرت فرمود: «آيا راضي و خرسند نمي شويد که شما از يک سوم باقي مانده باشيد.»
زراره مي گويد: به امام صادق عليه السلام عرض کردم: آيا نداي آسماني حقيقت دارد؟ فرمود: «اي والله حتي يسمعه کلّ قوم بلسانهم. و قال عليه السلام: لا يکون هذا الأمر حتي يذهب تسعه أعشار الناس»؛(4) «آري به خدا سوگند، چنان است که هر قومي با زبان خودشان آن را مي شنوند. آن حضرت فرمود: «اين امر محقق نمي شود تا اين که نه دهم مردم از ميان بروند.»
سليمان بن خالد مي گويد: از امام صادق عليه السلام شنيدم که مي فرمود: «قدم القائم موتتان: موت أحمر و موت أبيض حتي يذهب من کلّ سبعه خمسه: الموت الأحمر، السيف، و الموت الأبيض: الطاعون»(5)؛ «قبل از قيام قائم دو نوع مرگ رخ مي دهد، مرگ سرخ و مرگ سپيد، تا اين که از هر هفت نفر پنج نفر از بين برود. مرگ سرخ با شمشير و مرگ سپيد با طاعون است.»
با ملاحظه ي اين احاديث و احاديث ديگر پي خواهيم برد که حجم وسيعي از کشتارها و خونريزي ها مربوط به دوران پيش از قيام حضرت مهدي عليه السلام و قبل از نداي آسماني است.
گرچه برخي از روايات نيز از مجعولات و اسرائيليات بوده و با اهداف و انگيزه هاي خاصي مانند خدشه دار کردن چهره ي نهضت جهاني و حکومت حضرت مهدي عليه السلام و يا توجيه کشتارها در فتوحات و... وارد کتاب هاي روايي شده و کشتارهاي زيادي را به امام زمان عليه السلام نسبت داده است.
و نيز يک سري از آنها مرسل و مرفوعه است و مشکل سندي دارد. همانند روايتي را که فضل بن شاذان مرفوعاً از امام صادق عليه السلام نقل مي کند که حضرت فرمود: « يقتل القآئم عليه السلام حتي يبلغ السوق. فيقول له رجل من ولد أبيه...»(6)؛ «حضرت قائم عليه السلام آن قدر از انسان ها را مي کشد که تا ساق پا را خون فرا مي گيرد، تا آن که شخصي از فرزندان پدرش به او اعتراض شديد مي کند...».
البته همچنان که اشاره شد اين حديث مرفوعه بوده و مشکل سندي دارد. و از طرفي محتوا و دلالتش ناتمام است، زيرا ممکن است که «سوق» که در روايت آمده مقصود ازآن نام شهر يا محلي همانند «سوق الاهواز» باشد. خصوصاً آن که در حديث مذکور سخن از خون به ميان نيامده است. لذا چنين به نظر مي رسد که «سوق» محل و مکان مخصوص باشد.
و نيز برخي از روايات به جهات ديگري ضعف سند دارد: در روايتي از امام صادق عليه السلام نقل شده که فرمود: «... و به حدي از ظالمان را خواهد کشت که جاهلان مي گويند: اگر اين مرد از ذريه ي محمد بود ترحم مي کرد».
ولي اين روايت از حيث سند مورد اشکال است؛ زيرا در سند آن احمد بن عثمان آدمي است که مجهول مي باشد.(7)
زرّ بن حبيش مي گويد: از علي عليه السلام شنيدم که مي فرمود: «خداوند به واسطه مردي از ما فتنه ها و آشوب ها را برطرف مي ساد و آنان - فتنه گران- را خوار و ذليل مي گرداند و بر آنان جز شمشير وارد نمي کند. شمشير بر دوش نهاده و هشت ماه به شدت مبارزه مي کند تا اين که مي گويند: به خدا سوگند اين از فرزندان فاطمه نيست، اگر از فرزندان فاطمه بود به ما رحم مي کرد»(8)
و از عيسي بن خشاب نقل شده که به امام حسين بن علي عليه السلام عرض کردم: آيا شما صاحب اين امر هستيد؟ فرمود: «لا، و لکن صاحب الأمر الطريد الشريد الموتور بأبيه المکي بعمه، يضع علي سيفه علي عاتقه ثمانيه أشهر»؛(9) «خير، ولي صاحب امر رانده شده، دور افتاده، خونخواه پدرش و داراي کينه ي عمويش مي باشد. شمشيرش را هشت ماه بر دوش خود مي نهد».
و ابو بصير نقل شده که فرمود: شنيدم که امام باقر عليه السلام مي فرمود: «يضع السيف علي عاتقه ثمانيه أشهر هرجاً هرجاً حتي يرضي الله. فقلت: فکيف يعلم رضي الله؟ قال: يلقي الله في قلبه الرحمه...»؛(10) «... شمشير را هشت ماه بر دوش خود مي نهد و به شدت مبارزه مي کند تا اين که خداوند راضي شود. عرض کردم: چگونه رضايت خدا را مي داند؟ فرمود: خداوند در دل ايشان رحمت قرار مي دهد.»
اين روايت از حيث سند ضعيف هستند، زيرا در سند اول و دوم عمر بن قيس و عيسي بن خشاب وجود دارند که هر دو مجعولند.
و در سند روايت سوم ابن ابي حمزه واقع شده که او هم مورد تضعيف قرار گرفته است.
از طرفي ديگر ممکن است که مقصود از اين احاديث، مدت عمليات تهاجمي لشکريان حضرت باشد که در طول هشت ماه ادامه مي يابد.
اين نکته نيز قابل توجه است که کاري بس عظيم که حضرت انجام مي دهد يعني همان گسترش حکومت عدل جهاني در سطح کره روي زمين اقتضاي چنين قتل و کشتاري گرچه در حدي محدود را دارد، زيرا با قيام حضرت هرگز ستمگران ساکت نخواهند بود، ولي اين کشتارها را در مقابل قيام ها و نهضت هاي ديگر که ملاحظه مي کنيم چندان قابل توجه نيست.

چرا استفاده ي از زور!؟

از کارهاي حتمي امام موعود عليه السلام جنگي تمام عيار با تمام انسانهاي خون آشام است. در مسأله ي جنگ ممکن است چنين انگاشته شود که هدايت انسان و ساختن جامعه ي بشري با دعوت اخلاقي و تربيت درست، امکان پذير است و نيازي به خونريزي و جنگ نيست؟
ولي در توجيه اين احتمال مي گوييم: مطالعه ي تاريخ بشري- از روزي که تاريخي بر جاي مانده است- به خوبي اين واقعيت را آشکار مي سازد که موانع راه رشد و تکامل انسان جز با قدرت و خونريزي از سر راه برداشته نمي شود.و تعاليم اخلاقي و اصول تربيتي هر چند تأثيرهاي ژرف و گسترده داشته است ليکن اين تأثيرها در برخي از افراد نجيب انساني بوده است، و در طبقه ي سلطه طلب و دنيادار و استثمارگر که منابع اقتصادي، سياسي و نظامي جامعه ها را در دست داشته و دارند، يا هيچ تأثيري نداشته و يا تأثير آن تحول آفرين و دگرگون ساز نبوده است. براي تربيت و هدايت آنان بايد عامل ديگري به کار مي رفته است تا سدّ راه انسان ها نگردند و راه رشد را بر توده ها نبندند، تا همگان بتوانند بي هيچ گونه مانعي به راه رشد خويش ادامه دهند. از اين رومسأله ي جنگ و کاربرد نيرو به عنوان يک ضرورت براي دستيابي به هدف هاي انساني مطرح مي گردد. اسلام، با توجه به همين واقعيت ها جنگ را نه به عنوان هدف و آرمان بلکه به عنوان راه و وسيله براي تحقق توحيد و عدل پذيرفته است.
در قرآن کريم آمده است: (و قاتلوهم حتي لا تکون فتنه و يکون الدين کله الله...)(11)؛ «با آنان نبرد کنيد تا فتنه اي نباشد و دين، همه اش براي خدا گردد.»
از اين رو پيامبر اسلام که «رحمه للعالمين» است فرمود: «الخير کلّه في السيف و تحت ظلّ السيف، و لا يقيم الناس الا السيف، و السيوف مقاليد الجنه و النار»(12)؛ «تمام نيکي و خير در شمشير است و در زير سايه ي شمشير، و مردمان را جز شمشير راست نمي کند. و شمشيرها کليدهاي بهشت و دوزخند.»
امام باقر عليه السلام فرمود: «... ان في القائم من آل محمد شبهاً من خمسه من الرسل... و أما شبهه من جدّه المصطفي فخروجه بالسيف و قتله أعداء الله و أعداء رسوله و الجبّارين و الطواغيت، و أنّه ينصر بالسيف و الرعب...»(13)؛ «قائم آل محمد عليهم السلام شباهت هايي با پنج تن از پيامبران دارد... اما شباهت او به جدّ خود رسول اکرم صلي الله عليه و آله قيام با شمشير است و کشتن دشمنان خدا و پيامبرش، و جباّران و سرکشان، او با شمشير و ترس [که در دل جباران افکنده مي شود] مدد مي گردد».

شيوه و رفتار امام زمان عليه السلام با ظالمان

مطابق برخي از روايات کساني که مورد غضب امام عصر عليه السلام قرار مي گيرند که حجت بر آنان تمام شده ولي عناد و سرکشي کرده و حجت خدا را نمي پذيرند.
امام صادق عليه السلام فرمود: «... در اين هنگام قائم عليه السلام ظهور مي کند وسبب نقمت خدا و خشم و غضب او بر بندگان مي گردد؛ زيرا خداوند از بندگانش انتقام نمي گيرد مگر بعد از آن که حجتش را انکار کنند.»

پي نوشتها:

1- تفسير ابن کثير، ج4، ص17.
2- الغيبه نعماني، ص283؛ بحارالانوار، ج52، ص356.
3- کمال الدين، ج2، ص655 و656. باب57، ح29.
4- الغيبه نعماني، ص274، باب14، ح54.
5- کمال الدين، ج2، ص655، باب 57، ح27.
6- بحارالانوار، ج52، ص387، باب 27، ح 203.
7- مستدرک علم رجال الحديث، ج1، ص365.
8- کنزالعمال، ج1، ص589.
9- کمال الدين، ج1، ص318، باب، 30، ح5.
10- الغيبه، نعماني، ص164.
11- سوره ي بقره، آيه ي 193.
12- وسائل الشيعه، ج11، ص5.
13- کمال الدين، ج1، ص7.

منبع: کتاب هنگامه ظهور
ارادتمند مولا سیدجعفرفاطمی نوش آبادی در 88/03/13
مهرموعود بازدید : 22 پنجشنبه 21 آبان 1388 نظرات (0)

با فرصت كوتاه و عمر محدودي كه داريم بايد از پرداختن به اموري كه ضايع كننده وقت است خودداري نموده و به مسائل ضروري، مهم و حياتي كه تامين كننده دنيا و آخرت است بپردازيم. حضرت علي(ع) ميفرمايند: من اشتغل بغير المهم ضيع الاهم كسي كه به امور غير مهم بپردازد مسائل مهمتر را ضايع ميسازد. اين حقيقتي است كه حضرت علي(ع) آنرا در ضمن كلامي كوتاه بيان فرموده اند تا براي جامعه بشريت بالاخص جوانان و نوجوانان درسي آموزنده باشد اگر جامعه بشريت از اين گفتار درس بياموزد تحولي عظيم در اجتماع كنوني به وجود خواهد آمد.

EXtdblog.irEX

براي انتخاب مهمترين و بهترين هدف بايد سرانجام و نتيجه هدف كاملا روشن باشد از اين رو بايد انجام كاري را هدف خود قرار دهيم كه سرانجام آن براي ما كاملا روشن باشد.در صورتي كه پايان آن را با موازيني كه از فرمايشات خاندان وحي دريافت كرده ايم مطابق يافتيم اراده و همت خود را براي رسيدن به آن تقويت كنيم و از غفلت و فراموشي دست برداريم.

پيامبر اكرم(ص) فرمودند: هرگاه به كاري همت گماشتي در سرانجام آن بينديش اگر كار پسنديده اي بود در انجام شتاب نما و اگر زشت و شر بود خود را از انجام بازدار.بنابراين هرگاه سرانجام كاري را كه هدف خود قرار داده ايد بررسي و تحليل نموديد و آينده آنرا خوب تشخيص داديد آنرا شروع كنيد و از امروز و فردا كردن دست برداشته و تا مانعي برايتان پيش نيامده از فرصت استفاده كنيد. اين راهي است كه بزرگان رفته اند شما ميتوانيد پاي خود را جاي پاي آنان قرار دهيد و مسير آنها را بپيماييد.

همانگونه كه گفتيم انسان در زندگي بايد عاليترين هدفها را شناخته و انتصاب كند. آشنايي با راز خلقت انسانها ميتواند راهنماي ما باشد و حقيفت را براي ما آشكار كند.خداوند در قرآن مجيد ميفرمايد: جن و انس را نيافريديم مگر براي آنكه عبادت كنند.

در تفسير نورالثقلين در ذيل آيه شريفه روايتي از امام صادق(ع) اينگونه آمده است: امام حسين(ع) بر اصحاب خود وارد شدند و فرمودند اي مردم! خداوند بندگان را نيافريده است مگر براي اينكه او را بشناسند تا آنگاه كه او را شناختند به عبادت او بپردازند در اين هنگام بوسيله عبادت او از بندگي غير او بي نياز شوند. شخصي به آنحضرت عرض كرد اي فرزند پيامبر! پدر و مادرم فدايت باد مقصود از معرفت خداوند چيست؟ امام حسين(ع) فرمودند: مقصود از معرفت خداوند اين است كه اهل هر زماني امامي را كه اطاعت از فرمان او واجب است بشناسند.

با توجه به آيه شريفه و روايتي كه آورديم روشن ميشود كه هدف از خلقت جن وانس رسيدن به مقام عبوديت است واين در صورتي تحقق پذير است كه همراه معرفت خدا باشد و كسي داراي معرفت و شناخت خداوند است كه با امام عصر(عج) آشنايي داشته باشد. پس در اين روزگار وظيفه ما اين است كه نسبت به امام زمان ارواحنا فداه معرفت و شناخت داشته باشيم و خدمت به آن بزرگوار را در سرلوحه برنامه زندگي خويش قرار دهيم، زيرا امام صادق(ع) در كلامي شگفت آور وظيفه همگان را در اين دوران به همه شيفتگان مقام ولايت اينگونه مي آموزند و ميفرمايند: اگر امام زمان را درك نمايم تا زنده ام به او خدمت ميكنم.

با بهره گيري از مطالب گذشته ميتوانيد در صورت رسيدن به مقام عبوديت و كسب معارف ديني به امام زمان ارواحنا فداه بهتر خدمت كنيد، تا از درياي بيكران الطاف آن وجود مقدس بهره مند شويدو از خدمت كنندگان به آن بزرگوار باشيد. آري خدمت به دين و امام و حجت زمان در هر دوران راه كساني است كه به مقام عبوديت راه يافته اند. سلمانها، ابوذرهاو مقدادها و ساير اصحاب خاص خاندان وحي بر اثر رسيدن به مقام بندگي و عبوديت خداوند با تمام وجود در خدمت به اهل بيت(ع) كوشيدند و بر موفقيتهاي خود افزودند. اين است راه آناني كه به هدف خلقت نائل شدند، شما نيز در راه آنان گام برداريد تا كامياب شويد

مهرموعود بازدید : 20 پنجشنبه 21 آبان 1388 نظرات (0)

برای شناخت اینکه چرا قرآن معجزه هست باید دانست

EXtdblog.irEX

اولا معجزه چیست .

ثانیا دلیل عقلی بر معجزه چیست

برای شناخت اینکه چرا قرآن معجزه هست باید دانست

ثانیا دلیل عقلی بر معجزه چیست..

معجزه از واژه عجز آمده .به معنای کاری که دیگران از اوردن مانند و نظیر ان عاجز باشند و برای اثبات مدعی کسیکه ادعای نبوت دارد می اید

اما آیا معجزه می تواند دلیلی بر صداقت کسیکه مدعی نبوت می باشد قلمداد شود؟

یا به تعبیری معجزه عقلی است یا نه..

برای اینکه این مسئله از نگر عقل به خوبی برسی شود نیکو است مطلبی بیان شود و ان اینست که

دلیلی که برای عقلی بودن معجزه در سطور بعدی اقامه خواهد در صورتیکه تمام هست که اعتقاد به خداوند و حداقل احتمال وجود قیامت و عقاب و ثواب باشد .و در غیر اینصورت در نظر خوانند تمام نخواهد بود.

حال برفرض وجود خداوند و احتمال وجود ثواب و عقاب ابدی در اخرت چنین می گوییم:

سوال را باید اینگونه مطرح کرد که آیا برای اثبات نبوت راهی بجز معجزه هست یا نه ..

در جوب باید گفت عقلا محال است راهی بجز معجزه بتواند داعیه نبوت را ثابت کند

چون این شخص مدعی النبوة اگر همیشه راستگو بوده دلیلی نمی توان یافت که در این مورد (ادعای نبوت) راستگو باشد

و اگر سابقا دورغگو بوده که بازهم نمی توان عقلا ادعای به این بزرگی را قبول کرد

و اگر هم شاهدی از اطرافیان و دوستان خود هم بیاورد باز عقل نمی تواند ادعای چنین شخصی را قبول کند

لذا تنها راهی که باقی می ماند معجزه هست.

داستان از این قرار است :

مدعی نبوت می گوید من از جانب خدا پیام رسان اویم ..با این که ممکن است سابقه خوبی داشته باشد و با اینکه شاهدان خوبی هم دارد اما مردم نمی توانند براحتی قبول کنند که اون از جانب خداوند باشد.

به هر صورت هیچ عاقلی به صرف اینکه کسی چنین ادعایی کند و راستگو هم باشد یقین نمی کند .حال اگر چنین پیامبری خواسته باشد در بین مردم قوانین و احکام گردنگیر و محدودیت ایجاد کند که فکر نکنم هیچ ساده لوحی هم قبول کند که کسی واقعا از جانب خداست و اون پیام رسان اوست

حال آیا می توان وجود پیام رسان از جانب خداوند را به این خاطر که نمی شود به حرف کسی اطمینان کرد منکر شد؟

همانطور که عرض کردم این مسئله زمانی کامل است که خوانند به وجود خداوند و حداقل احتمال وجود اخرت و ثواب .و عقاب آنرا بدهد.در اینحال نمی توان بکلی وجود نبی را منکر شد.چون اولا خدا هست و امکان پیام رسانی از جانب خودش را دارد. ثانیا هر کس هم چنین ادعایی بنماید حداقل انسان احتمال می دهد که صادق باشد.مخصوصا زمانی که گذشته ای بسیار پسندیده و صادقی داشته باشد.

اما باز عقلا نمی توان حرف چنین شخصی را پذیرفت..

در اینصورت هر عاقل منصفی درخواست یک گواه از جانب ان مدعی النبوه می کند

حال گواه چه چیز می تواند باشد؟دلیل عقلی که نمی تواند بیاورد ..چون عقل کلیات را ثابت می کند نه جزئیات و شخصیات.

شاهد و گواهان بشری هم که بیان شد قابل قبول نیست

تنها گواهی که چنین شخصی می تواند بیاورد معجزه هست ...

ان شخص کاری میکند که دیگران از عهده ان عاجز هستند.کاری که عادتا مردم از اوردن مانند عاجز هستند خود گواهی است چنین قدرتی از جانب خداست نه خود شخص پیامبر..

مثلا حضرت موسی عصایش تبدیل اژدها شد.البته صورت چنین کاری را ساحران می توانستند انجام بدهند اما همین ساحران وقتی کار حضرت موسی ع را دیدند فهمیدند که این شخص کارش اصلا شبیه کارهایی که خودشان می کنند نیست .انها یقین کردند که حضرت موسی از جانب خداست..

این در مورد معجزه..

اما وقتی قرار است معجزه گواهی بر نبوت باشد تنها زمانی گواه هست که انسان در زمان همان مدعی النبوة باشد .و نقل اینکه فلان شخص معجزه داد عقلا قابل قبول نیست.

این حرف منطقی است که صرفا نقل معجزه یقین برای انسان درست نمی کند..

حال باید همیشه پیامبری باشد ودر پی درخواست هر شخص معجزه بیاورد یا یک معجزه جاودانی وجود داشته باشد و حجت و گواه قاطعه خداوند باشد؟..

به نظر می رسد معقول اینست که معجزه ای همیشگی باشد و نیازی به مدام اوردن معجزه نباشد .

که چنین چیزی در مورد گواه و معجزه همیشگی مسلمانان صادق است..

قران کتابی است که برای همیشه معجزه هست.یعنی زمانی توسط پیامبر نازل شد چنین ادعایی داشت که هیچ کس نمی تواند مانند انرا بیاورد.و حتی در خواست اوردن 10 سوره از ان یا 1 سوره از جانب این قران صادر شد.

آن زمان با اینکه دشمنان زیادی علیه اسلام بودند بازهم نتوانستند مانندی برای ان کتاب بیاورند و در زمان ما هم چنین چیزی هنوز پیدا نشده

همین که دیگران از اوردن مانند ان عاجزند دلالت بر این دارد این کتاب از دست قدرت بشر خارج است و یک امر الهی و قدسی است.

همه می دانیم یک سوره نوشتن کار بسیار سختی نیست اما چرا هنوز کسی نتوانسته سوره ای مطابق قران بیاورد؟

عجب بشر می تواند به کرات دیگر اسمانی سفر نماید کشفیات و ابدعات محیر العقول داشته باشد اما نمی تواند تنها یک سوره ای مانند قرآن بیاورد؟

آنهم بعد از 1400 سال ؟

ایا می توان باور کرد حضرت محمدی که هیچ بار دست به قلم نشده و امی (تحصیلات نداشته)بوده کتابی اورده که هیچ بشری حتی بعد از 1400 سال قدرت اوردن سه آیه از 6236 آیه انرا بیاورد؟

یقینا اگر چنین شخصی توانسته بدست قدرت انسانی خودش چنین کاری کند دیگر انسانها هم می توانند بکنند.

لذا هر عاقلی یقین می کند چنین چیزی فوق قدرت بشر است و کار ، کار الهی است.

مگر نوشتن یک سوره چقدر مشکل است ؟حتی قرآن گفته کل جن و انس باهم متحد بشوند تا چنین کتابی بیاورند نمی توانند مانندش را بیاورند.خب همه جمع بشن و مانند این کتاب را بیاورند و فاتحه اسلام را بخوانند.

چطور اینقده بودجه صرف هرینه جنگ با اسلام می کنند بروند صرف نوشتن یک سوره ساده بکنند ومانند انرا بیاورند ..که مسلمین خلع سلاح بشوند .

در اینجا یک اشکال می تواند ایجاد شود که اصلا اوردن مثل یک کتاب محال است و نمی تواند مانند انرا اورد تا تحدی مبارز طلبی قرآن موردیت داشته باشد؟

در جواب باید گفت امکان چنین چیزی هست

آیا وقتی دو عاقل منصف جای بنشینند نمی توانند داوری کنند که این نوشته فصیح تر است یا ان نوشته ؟

به هر صورت برفرض اینکه که مثل ان امکان پذیر نیست بهتر از انرا بیاروند.

اگر چنین کنند باز هم برای رد معجزه بودن قران کافی است .

پیامبر یک نفره این کتاب رو اورده کل بشر جمع بشوند و یکی سوره از 114 سوره قران فصیح تر از قران بیاورند؟

مهرموعود بازدید : 14 شنبه 23 آبان 1388 نظرات (0)

استفاده از خط تلفن برای اتصال کامپیوتر ها یک روش ساده ارزان و سریع است و احتیاج به کابل کشی ندارد.

EXtdblog.irEX

ساختن یک شبکه کامپیوتری بوسیله خط تلفن به HPNA (که مخفف Home Phone Networking Alliance است.) معروف شده است. و بر اساس استانداردهای موسسه شبکه خانگی تلفنی یا HPNA بوجود آمده است. و به تدیج توسعه یافته است HPNA1.0 ورژن اصلی این استاندارد با سرعت نسبتاٌ پایین 1 مگابیت بر ثانیه (Mbps ) عمل می کنند. اما استاندارد کنونی یا همان HPNA2.0 بر اساس تکنولوژی که متعلق به شرکت Broadcom است با سرعت 10 مگا بیت بر ثانیه عمل می کند. کارتهایی که از تکنولوژی HPNA استفاده می کنند هنوز فروخته می شوند پس دقت کنید کارتی بخرید که HPNA2.0 باشد.

مزایا و معایب شبکه با خط تلفن

PNA خانگی چندین مزیت دارد:

  • نصب کردن آن ساده است.
  • ارزان است.
  • استاندارد شده است.
  • قابل اطمینان است.
  • با سرعت ثابت 10 مگا بیت بر ثانیه عمل می کند حتی زمانیکه تلفن در حال استفاده است.
  • احتیاج به تجهیزات اضافی شبکه مانند روتر و هاب ندارد.
  • از نظر پهنای باند برای فایل های نسبتاٌ حجیم مانند فایلهای ویدیویی مناسب است.
  • بیش از 25 دستگاه را پشتیبانی می کند.
  • با تکنولوژی های دیگر شبکه سازگار است.
  • در کامپیوتر های مکینتاش و کامپیوتر های قدیمی قابل استفاده است. (گذشته از اینکه در ویندوز مشکلی ندارد.)

اما HPNA هم مشکلاتی دارد. در نزدیکی هر کامپیوتر یک پریز یا جک تلفن لازم دارید. برای هر کامپیوتر باید از کارتهای Phone Extension استفاده کنید. HPNA2.0 هنوز 10 برابر از اترنت (با سرعت 100 مگا بایت بر ثانیه) کند تر است. و اگر قرار باشد حجم زیادی از اطلاعات را انتقال دهید این شیوه جوابگو نخواهد بود. این شیوه یک محدودیت فیزیکی هم دارد طول کل سیم بین وسایلی که که به یکدیگر متصل می شوند نباید بیش از 304 متر مربع باشد. مشکل دیگر تداخل بوجود آمده بین صدا و اطلاعات است که باعث می شود روی صدا مقداری نویز ظاهر شود.

اکنون به اندازه کافی اطلاعات دارید تا بدانید که HPNA بدرد شما می خورد یا نه؟

مهرموعود بازدید : 21 شنبه 23 آبان 1388 نظرات (0)

اصطلاحات RSS

وبلاگ ــ یک وبلاگ یا وب سایت عمومی است که فرستاده های شخصی را نشان می دهد و معمولاً آخرین مطلب از نظر زمانی اولین مطلب از نظر مکانی در صفحه است. معمولاً این فرستاده که عموماً متن هستند بایگانی شده و قابل جستجو (بوسیله موتورهای جستجو) هستند. این فرستاده ها می توانند از طرف یک شخص یا اشخاص زیادی باشند. وبلاگهای جدید همراه با لینک ها و توصیف مختصری ارائه می شوند که این توصیف ها بوسیله RSS در دسترس قرار می گیرند

EXtdblog.irEX

کانالها: (Channels)

اینها لینکهایی به زبان XML هستند که به مقالات و وبلاگهای جدید آدرس می دهند. و بعضی وقتها با عنوان Feed نامیده می شوند.

تغذیه(Feeds) :

اینها فایلهایی به زبان XML هستند که معمولاً شامل لینکهایی به مقالات و وبلاگها همراه با یک توصیف مختصر می باشند. که به این لینک ها گاهی کانال (Channel) گفته می شود.

Proxy Server:

یک وسیله ارتباط با اینترنت غیر مستقیم می باشد. شما با یک کامپیوتر شخصی به یک سرور متصل می شوید که آن سرور هم بعداً به اینترنت متصل می شود. بعضی وقتی این عمل برای فیلتر کردن محتویات یا جدا کردن ویروسها قبل از اینکه یک شبکه داخلی را آلوده کنند استفاده می شود. اگر شما از طریق یک پروکسی سرور به اینترنت متصل شده اید باید تغییراتی در تنظیمات RSS خوانندگانتان انجام دهید.

RSS:

این اصطلاح از کلمات Realy Simple Syndication به معنای یک تجمیع واقعاً ساده تشکیل شده است RSS یک ابزار براساس زبان XML برای وبلاگها و سایتهای اینترنتی است RSS با محتویات جدیدی مانند تاریخ ، یک تیتر، یک لینک و یک توضیح مختصر مرتباً تهیه می شود. یک خواننده RSS فقط توضیح مختصری را که ناشر گذاشته شده می خواند و با یک کلیک به خبر، مقاله یا وبلاگی که آدرس داده شده است می رود.

XML :

( Extensible Mark up Lanyuaye) یک زبان اینترنتی قابل بهینه سازی که انواع مختلفی از اطلاعات را می تواند توصیف کند به گونه ای که برنامه هایی که به این زبان نوشته می شوند می توانند اطلاعات را اصلاح و تأیید کنند. هدف اولیه این زبان به اشتراک گذاشتن زبان برنامه نویسی در اینترنت است.

مرکز اطلاع رسانی مهر موعودفناوری اطلاعاتاینترنت

مهرموعود بازدید : 18 دوشنبه 25 آبان 1388 نظرات (0)

هر فردي كه با اينترنت سر و كار داشته باشد احتمالا يكي دو بار پيه هكرها به تنش خورده است. لو رفتن پسورد، خرابكاري در وب سايت، ضعف امنيتي در سرورها، هك هشداردهنده، مهندسي اجتماعي و نفوذ در شبكه ها از جمله مواردي است كه در دنياي امنيت سايبري بسيار رايج و متداول است. در این مقاله به برخي از اين موارد پرداخته و راه هاي جلوگيري از هك و خرابكاري در وب سايت و وبلاگ را آموزش داده ايم.

EXtdblog.irEX

امنيت وب سايت ها

امنيت يكي از مهم ترين و چالش برانگيزترين مسائل در حوزه اينترنت است. جست وجوي اطلاعات يكي از مهم ترين عواملي است كه هر كاربري را به سوي اينترنت مي كشاند، حال اين كاربر مي تواند اطلاعاتي را از اينترنت كسب كند يا خود به توليد اطلاعات بپردازد يا اطلاعات خود را به اشتراك بگذارد. اين اطلاعات ممكن است از نوع اطلاعات عمومي، شخصي يا كاملا محرمانه باشد اما هميشه در اينترنت ترس از به سرقت رفتن اطلاعات شخصي و محرمانه وجود دارد و همين مسئله است كه براي كاربران ترس استفاده از اينترنت را در ارسال اطلاعات شخصي و محرمانه به وجود آورده است. ضررهاي مالي ناشي از اين جرايم فشارهاي زيادي را به شركت ها و حتي كاربران معمولي وارد كرده است.طبق تحقيقات انجام شده بسياري از شركت ها مشكلات و جرايم امنيتي و سرقت اطلاعات محرمانه خود را به پليس گزارش نمي كنند، چرا كه هميشه ترس از دست دادن اعتبار در ميان شركت هاي رقيب و از دست دادن مشتريان در آن ها وجود دارد به همين دليل اين شركت ها با ضررهاي مالي و مشكلات فراواني مواجه هستند. متأسفانه به دليل درك و شناخت ناكافي بسياري از مديران اين چنين شركت هايي از اهميت امنيت اطلاعات، بسياري از شركت هاي فعال در حوزه اينترنت و فناوري اطلاعات رو به نابودي هستند.خوشبختانه راه هاي زيادي براي كنترل و حذف بسياري از اين خطرات در صورت آگاهي كاربران و استفاده صحيح از فناوري وجود دارد. يكي از اين روش ها قبل از انجام عمليات آنلاين و وارد كردن اطلاعات شخصي و محرمانه پاك كردن محيط سيستم از هرگونه آلودگي به وسيله نرم افزارهاي امنيتي است اما بايد توجه داشت كه هر روزه كدها و ويروس هاي مخرب جديدي ايجاد مي شود كه ديگر نسخه هاي قديمي نرم افزارهاي امنيتي قادر به كشف و از بين بردن آن ها نمي باشد پس هر كاربر آگاهي بايد بداند كه استفاده از نسخه به روز شده اين نرم افزارها صحيح ترين عمل در اين زمان است. اما اين به تنهايي كافي نيست چرا كه اين نرم افزارها تنها قادر به پاكسازي محيط سيستم از كدها و ويروس هاي مخرب ثبت شده مي باشد و براي اين كه بتوان كدها و ويروس هاي بسيار جديد را رديابي و خنثي كرد، بايد از فناوري هاي حفاظت پيشگيرانه استفاده كرد. ترس از سرقت اطلاعات و پيامدهاي ناشي از آن، بسياري از سودجويان را بر آن داشته است تا از ناآگاهي عده اي از كاربران در زمينه امنيت و حفاظت اطلاعات استفاده كنند و به پخش غيرمجاز بسياري از نرم افزارهاي امنيتي و همچنين ارائه نرم افزارهايي ناقص كه هيچ گونه امنيتي را براي كاربران تضمين نمي كند، بپردازند. البته بسياري از كاربران به دليل ارزان بودن چنين نرم افزارهايي مبادرت به خريد آن ها مي كنند. پس بايد تلاش كرد به امنيتي حقيقي، جامع و كامل دست يافت.

نفوذ به سايت هاي دولتي

در سال هاي گذشته كمتر سايت دولتي را مي توان پيدا كرد كه از تعرض هكرها مصون مانده باشد. حمله به سايت هايي مثل سنجش، وزارت ارشاد، صدا و سيما، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، جهاد دانشگاهي و برخي دانشگاه ها از جمله اين موارد است.نگاهي دقيق تر به اين حملات نشان مي دهد اغلب سايت هاي دولتي كه توسط هكرها دستكاري شده، روي سرورهاي ناامني قرار داشته و به همراه سايت هاي غيردولتي ديگر به طور يك جا مورد حمله قرار گرفته است. اما به دليل آن كه به طور مشخص به نهاد يا سازماني دولتي مربوط مي شود، خبر مربوط به هك شدن آن ها بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.شما تقريبا هيچ خدمات دهنده اي را نمي يابيد كه سرور آن ها حداقل يك بار طي اين سال ها مورد نفوذ قرار نگرفته باشد. واقعيت اين است كه حتي بزرگ ترين و امن ترين سايت ها هم از خطر هك مصون نيستند اما باوجود همه اين حقايق، هنوز هم صاحبان سايت هاي اينترنتي حاضر به صرف هزينه براي تأمين امنيت سايت هايشان نيستند، درحالي كه نه تعداد بازديدكننده شان قابل مقايسه با گذشته است و نه خواسته هايشان. حتي سايت هاي دولتي كه بايد حداقل نسبت به سايت هاي خصوصي حساسيت بيشتري داشته باشند، گاه براي ١٠ هزار تومان كمتر و بيشتر چانه مي زنند و حاضر نيستند سرورهاي اختصاصي و امن خودشان را داشته باشند.

هكرها

در دنياي امنيت و هك، هكرها به ٣ دسته تقسيم مي شوند: هكرهاي كلاه سياه يا خرابكارها، هكرهاي كلاه سفيد يا هكرهاي خوب و هكرهاي كلاه خاكستري. گروه آشيانه كه يك گروه هكري كلاه سفيد ايراني است و با عمليات هاي هكري متعدد در سال هاي گذشته توانسته است در فهرست ١٠ هكر برتر دنيا در سايت بين المللي Zone-H.org قرار بگيرد، هدفش را از هك تذكر به مديران سرورهاي ايراني براي ارتقاي سطح امنيتي شبكه هايشان اعلام كرده است. اين گروه در سايت اينترنتي خود در اطلاعيه اي رسمي چنين نوشته است: «در طول اين ٤ سال فعاليت، بارها از مديران سرورهاي ايراني خواهش كرديم كه به امنيت سرورهاي خود اهميت دهند و حفره هاي امنيتي سرورهاي مهم خود را از بين ببرند ولي بعضي از آن ها تا مشاهده نكنند كه سرورشان هك شده است، به خود نمي آيند و به امنيت سرور خود اهميت نمي دهند.ما از ٢ سال پيش اعلام كرديم كه ديگر سايت ايراني هك نمي كنيم و از آن به بعد تنها سايت هاي مهم خارجي مثل دامنه هاي ناسا، AMD، سايت هاي دانشگاه هاي بزرگ دنيا مثل Berkeley.edu Stanford و سايت هاي دانماركي را هك كرديم ولي متأسفانه بعضي از سرورهاي مهم دولتي ايران كه سايت هاي بزرگ دولتي كشور روي آن ها قرار دارد، هنوز مشكلات عمده اي از لحاظ Security و امنيت سرور دارد كه متأسفانه مسئولان اهميتي به آن نمي دهند.»در دنياي هك اين فقط گروه هاي هكري نيستند كه جولان مي دهند، هكرهاي انفرادي يا كساني كه سعي مي كنند به تنهايي سايت ها را هك كنند نيز كم نيستند.

امنيت وبلاگ ها

در يكي دو سال اخير هك شدن وبلاگ ها رايج شده است. به طوري كه هر هكر يا گروه هكري كار هك خود را با هك وبلاگ ها آغاز مي كند. وبلاگ نيز مي توان گفت يك سايت رايگان است ولي امنيت اين وبلاگ ها برعهده كيست و هكرها چگونه وبلاگ ها را هك مي كنند

١ - هك كردن ايميل صاحب وبلاگ: در اين روش هكر، ايميل صاحب وبلاگ را هك مي كند و بعد براي ورود به وبلاگ به قسمت فراموش كردن پسورد وبلاگ مي رود.

در اين قسمت بايد ايميل صاحب وبلاگ زده شود تا پسورد وبلاگ به اين ايميل انتقال پيدا كند. پس هكر با در دست داشتن نام وبلاگ و داشتن پسورد ايميل شما، مي تواند خيلي راحت به كنترل پانل وبلاگ دسترسي پيدا كند.

٢ - ايميل جعلي: حيله ديگر هكرها فرستادن ايميل جعلي براي صاحبان وبلاگ است. به گونه اي كه به دروغ خود را صاحب ارائه دهنده سرويس وبلاگشان معرفي مي كنند و از آن ها مي خواهند كه پسورد خود را براي آن ها ايميل كنند.

٣ - استفاده از صفحه هاي تقلبي: بعضي مواقع به شما آدرس هاي ناآشنا پيشنهاد مي شود. بعد از باز كردن اين آدرس ها صفحه اي شبيه صفحه لاگين (صفحه ورودي به وبلاگ شما كه يوزرنيم و پسورد را مي خواهد) باز مي شودكه مشخصات شما را پس از درج، براي افراد غيرمعتمد مي فرستد.راه هاي جلوگيري از هك شدن وبلاگ را به طور خلاصه مي توان به شرح زير دانست:

1 - در مرحله اول سعي كنيد وبلاگ خود را از يك سرويس دهنده مطمئن و مناسب انتخاب كنيد.

2 - در نگه داشتن ايميل خود توجه داشته باشيد.

٣ - اين را بدانيد هرگز و تحت هيچ شرايطي صاحبان سرويس دهنده وبلاگي يا حتي ياهو و جي ميل از شما پسورد ايميل يا وبلاگتان را نمي خواهند.

٤ - هميشه سعي كنيد همه موارد صفحه لاگين را كاملا بررسي و سپس يوزرنيم و پسورد را وارد كنيد.

٥ - سعي كنيد از يك پسورد مناسب استفاده كنيد.

٦ - سعي كنيد هميشه در پر كردن فهرست اسم نويسي براي وبلاگ، ايميل با آي دي كه در مسنجر از آن استفاده مي كنيد،

نویسنده : حميد ضيايي پرور

مهرموعود بازدید : 17 دوشنبه 25 آبان 1388 نظرات (0)

کارشناسان یک شرکت امنیت انفورماتیکی ویروس جدیدی را کشف کرده اند که تا کنون توانسته به بیش از نیم میلیون صفحه وب آن لاین آسیب برساند.متخصصان شرکت " ترند میکرو" یک حملهٔ ویروسی را کشف کردند که تاکنون به بیش از نیم میلیون صفحه وب آن لاین آسیب رسانده است. روی سایت های آسیب دیده ،

EXtdblog.irEX

یک " زیر برنامهٔ مخرب " با شناسهٔJSSMALL.QT نصب شده که از اجرای ناقص بستهٔphpBB مشتق

شده است phpBB. یک برنامهٔ نرم افزاری برای شکل دادن گردهماییهای روی اینترنت است.

کاربرانی که وارد این سایت های آسیب دیده می شوندبا یک گونه از اسبهای تراوای خانوادهٔZLOB با عنوان

TROGZLOB.CCW آلوده می شوند. این خانوادهٔ اسب تراوا یک رمز گشای فیلم و ویدئورا نصب می کند. زمانی که بازدیدکنندگان این سایت هااین رمز گشای جعلی فیلم را بارگذاری می کنندهمزمان بعضی از برناه های اسب تراوا را با قابلیت تغییر سرورDNS و سکوهای مرورگر های ایتنرنتی را بارگزای می کنند.

بسیاری از وب سایت های آسیب دیده با دریافت پیام های هرزنامه ای جعلی محتوی تبلیغات دارویی به این ویروس آلوده شده اند.

اولین آلودگی این سایت ها از فوریه2008 در صفحات آن لاین گردهماییها آغاز شد به طوری که در حال حاظر بسیاری از این صفحات غیر قابل ورود شده اند و کاربرانی که قصد ورود به این سایت ها را دارند

به آدرس سایت های هدایت می شوند که امکان بارگذاری رمزگشاهای جعلی فیلم را فراهم می کنند.ترندمیکرو موفق شده است فناوریمحافظت در مقابل این سایت ها را توسعه دهد و تا حد امکان توانسته است این سایت ها را مسدود کن.

مهرموعود بازدید : 16 دوشنبه 25 آبان 1388 نظرات (0)

رئیس تیم " ارتباط الکترونیک " در وزارت امور خارجه ٔ آمریکا، از کنترل و رصد کاربران ایرانی اینترنت خبر داد.

EXtdblog.irEX

به گزارش شبکهٔ تلویزیونی« العربیة»،« ولید جواد» بنیانگذار این تیم اطلاعاتی که کار خود را از یک سال پیش در وزارت امور خارجهٔ آمریکا آغاز کرده است در این باره گفت: تیم " ارتباط الکترونیک " متشکل از 9نفر است که2تن از آنان، فارسی زبان هستند و کار اصلی آنها ، بررسی وبلاگ ها و انجمن های اینترنتی و درج نظرات با نام های حقیقی برای توضیح سیاست خارجی آمریکا به ویژه در قبال منطقهٔ خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه وظیفهٔ اصلی اعضای این تیم، برقراری ارتباط با کابران اینترنت در جهان اسلام است، گفت: در

مجموع9نفر در این تیم فعال هستند که6نفر از آنها مسلط به زبان«عربی»، 2نفر مسلط به زبان« فارسی» و1نفر

مسلط به زبان«اردو» است که کارشان ارتباط گیری، درج نظرات برای مقالات و مطالب منتشر شده در وبلاگهای

فعال در این سه زبان و نیز توضیح فعالانهٔ اهداف سیاست خارجی آمریکا برای آنها است.

بنیانگذار این تیم اطلاعاتی ادامه داد:ما همچنین در جار جوب ادارهٔ رسانه های خارجی وزارت امور خارجهٔ آمریکا فعالیت داریم و همکاران ما نیز در پاسخ به سؤالات این وزارت خانه مشارکت دارند.در واقع،نظرات ما به عنوان خمیر مایهٔ فکری سیاست خارجی آمریکا را تشکیل می دهد زیرا ما عرب تبارهستیم و جهان عرب را به خوبی درک می کنیم.

وی درتوضیح فعالیتهای این تیم،با بیان این عقیده که دربسیاری ازمواقع،رسانه ها هستند که برتصمیمات دولتهای اسلامی تأثیرمی گذارند،گفت:اگرشخصی که ما با وی ازطریق اینترنت ارتباط می گیریم،سؤالاتی داشته باشد و بخواهد به حقیقت موضوعات دست یابد،ما موظفیم تاجایی که امکان دارد با صراحت کامل، دربارهٔ آمریکا برای او توضیح می دهیم زیرا بسیاری ازکاربران در این کشورها معتقدند آمریکا در چنگال صهیونیستها و لابی اسرائیل

است اما ما باید این مسأله را برای آنان جا بیندازیم که سیاست آمریکا یک سیاست« باز» است و هر گروهی می تواند برای خود در این کشور،لابی ویژه ای داشته باشد.

« ولید جواد » توضیح داد:« تیم ما تلاش دارد تا از طریق این قبیل ارتباط گیری ها، سیاست پردازان و قانون

گذاران کشورهای طرف ارتباط را با دیدگاه های خود آشنا کند و« نظریهٔ توطئه »را در نظر آنان کمرنگ کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامهٔ تیم«ارتباط الکترونیک» یک« برنامهٔ جاسوسی واقعیSpyware » است

یا خیر ، گفت : « برنامه های جاسوسی » برنامه هایی سری هستند در حالی که کار ما ،سری نیست بلکه ما با اسامی واقعی مان و آشکارا کار می کنیم.

این کارمند وزارت امور خارجهٔ آمریکا با بیان این که ما به شغل خود افتخار می کنیم، افزود:« اگر آن گونه که برخی می گویند،ما جاسوس سیا باشیم بهتر بود که با اسامی غیر واقعی فعالیت می کردیم و اعلام نمی کردیم که

ما کارمند وزارت امور خارجهٔ آمریکا هستیم؛ بنابراین چنین اتهاماتی منطقاً بی اساس است.

وی در بیان مشکلات تیم خود گفت:« ما با این اتهام مواجه هستیمکه چگونه توانسته ایم به رغم عرب تبار بودن،

در وزارت امورخارجهٔ آمریکا فعالیت کنیم که پاسخ این پرسش این است که ما کار می کنیم تا آمریکا و جهان عرب را به هم نزدیک کنیم.

مهرموعود بازدید : 17 دوشنبه 25 آبان 1388 نظرات (0)

یک چهارم کاربران اینترنتی در تهران معتادند

آخرین آمارها در کشور ما نشان می دهد نزدیک به 12000000 نفر کاربر اینترنتی داریم، بنابراین خالی از لطف نخواهد بود که نگاه گذرایی به برخی بلایای این فضای کاملاً مجازی بیندازیم. شاید دیده باشید افرادی را که همواره در حال پرسه زدن در اینترنت اندو گاهی دیگران را آزار می دهند(مثلاً با هک کردن یا چت ها)و یا گاه خودشان را اذیت می کنند.

EXtdblog.irEX

به واقع فهرست بیماری های اینترنتی آن قدر مفصل و بلند بالا استکه دور از ذهن به نظر می رسد. دور و بر خودتان کسی را پیدا کنید که کاربر حرفه ای، رایانه و به ویژه اینترنت باشد. اما به یکی از این بیماری ها دچار نباشد اکنون صادقانه اعتراف کنید: شما خودتان به کدام یک از این بیماری ها مبتلا شده اید؟

1 – خود گردی:

خود گردی ،نوعی بیماری اینترنتی است که مبتلایانش به طورپیاپی،نام خودشان را دراینترنت جست وجومی کننِد.وگفته می شوداین بیماری به طورعمده درمیان حضرات روشنفکروروزنامه نگاروجماعت بلاگردیده می شود.

مشاهدات نشان می دهد که برای دچارشدگان به بیماری بسیار مهم است که چند نفر و ازکجا به وبلاگ یا سایتشان لینک داده اند.آنها مرتب شمارنده سایتشان راکنترل می کنند وچک کردن نمودار تعداد بازدیدگان,آنها دچار اضطراب می کند.

2- وبگردی:

درواقع همان مشکلی است که بسیاری را نصف شب والبته خواب زده ازرختخوابشان جدامی کند و÷ای موتور جست وجو گرگوگل می کشاند تا به چند سایت دیگر سر بزنند و احیاناً دوستان و همکلاسی های قدیمی شان را در اینترنت بیابند.

3- بلاگ افشانی:

بلاگ افشانی یاخودافشاگری در وبلاگ معضل دیگری است که محققان از آن به عنوان یک بیماری حاد یاد می کنند.این گروه از مبتلایان،رازها و اسراری را که معمولاً شخصی و خصوصی به شمار می روند،روی وبلاگ های شخصی شان برای عموم مردم افشا می کنند.دامنهٔ این افشا گری بسیار گسترده است و.از برملا کردن رازهای بی خطر تا انتشار عکس های خصوصی، آلبوم های خانوادگی، عکس های نامتعارف و شرح روابط خصوصی افراد، متفاوت است.

4- ویکی پدیا گردی(دایرة المعارف معتبر):

ویکی پدیا گردی به معنای میل شدید افرادبه استخراج معلومات مختلف از ویکی پدیا (دایرة المعارف معتبر)و ویرایش و نگارش و حتی بیان آن در مجامع گوناگون است. ابتلا به این بیماریآن قدر همه گیر شده که ویکی پدیا تصمیم دارد صفحه ای را برای سنجش میزان اعتیاد به خودبرای کاربران اینترنت در نظر بگیرد.

5- آشغال جمع کنی:

آشغال جمع کنی یعنی گرایش به جمع آوری و بایگانی هر چیز به درد نخور، کهنه و بنجلی که روی اینترنت یافت می شود؛ از ترانه های عهد بوق گرفته تا بریده های اسکن شده روزنامه و البته در برخی موارد فروش این اقلام جمع آوری شدهبه خلایق هم دیده می شود!

6- شکارعکس:

در این بیماری، کاربر و یا همان بیمار اینترنتی علاقهة شدیدی دارد که آلبوم عکس های اینترنتی افراد ناشناس را دید بزندو زیر و رو کند. این بیماران گرایش عجیبی به دیدن آلبوم عکس هایی دارند که تا به حال حتی یک بار هم آنها را ندیده اند.

7- آزارگری:

شاید بتوان این مورد را یک رفتار ضد اجتماعی در جهان سایبر نامید. لابد تا به حال با هرزنامه هایی (Spam) که مثل مور و ملخ از دیوار صندوق های پست الکترونیکی بالا می روند برخورد کرده اید. اسپم ها را امروزه به عنوان یک مزاحم می شناسند حال چنانچه فردی مانند یک اسپم، مزاحم زندگیتان در فضای مجازی شوددر حقیقت به آزارگری سایبرنتیک پرداخته است!

8- هرزه نگاری:

برخی بیماران هم هستند که به طرز وسواس گونه ای مرتب به سایت های غیر اخلاقی سرک می کشند و آن را کنترل می کنند.

آسیب شناسی اعتیاد اینترنتی:

جهان مجازی ویژگی های منحصر به فردی دارد،24 ساعته قابل دسترس است، کاربران آن به طور ناشناس باقی می مانند(این ویژگی زمینهٔ بسیاری از سوء استفاده ها را فراهم می کند)ساده و کم هزینه است و... اتفاقاً همین عوامل سبب استقبال کاربران بی شماری از این فضای مدرن شده است و همین قابلیت ها به گمان بسیاری از محققان زمینه را برای اعتیاد اینترنتی ایجاد می کند. البته گمان بسیاری از محققان زمینه را برای اعتیاد اینترنتی را ایجاد می کند.البته نشانه های این گرایش مفرط ممکن است به آسانی نمایان نشودو به همین دلیل افرادی که به صورت همیشگی از اینترنت استفاده می کنند، بهتر است به طور مرتب تحت معاینه قرار بگیرند. همچنین کسانی که بیشتر اوقات روز را در اینترنت صرف می کنندباید میزان وابستگی شان تحت کنترل در آید تا چنانچه زمانی را که در نت می گذرانند افزایش پیدا کرد، زودتر برای درمان اقدام کنند.

آمار معتادان در ایران:

بنا به گفتهٔ رئیس انجمن جامعه شناسان ایران نزدیک به یک چهارم کاربران اینترنت در تهران به اینترنت اعتیاد دارند و این میزان بین سنین15تا18 سالگی به اوج خود می رسد.

بنا به گفتهٔ دکتر معیدفر بازدهی پایین، تأخیر در رسیدن به محل کار،عدم تحرک و چاقی، دردهای ناشی از استفاده از رایانه و اختلال در روابط اجتماعی فرد از شمار مواردی است که موضوع اعتیاد اینترنتی را مهم جلوه می دهند.

نویسنده:مهری موسی وند

مهرموعود بازدید : 21 سه شنبه 26 آبان 1388 نظرات (0)

مهدویت:رحیم پور ازغدی گفت: امام (ره) حضرت مهدی را دست خدا برای هدایت تکوینی و تشریعی بشر و امامت و به طور خاص مهدویت را جزیی از خاتمیت می دانست

EXtdblog.irEX

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن رحیم پور ازغدی، استاد دانشگاه در نخستین نشست از سلسله نشست های مهدویت از دیدگاه سیاسی امام خمینی (ره) دیدگاه امام خمینی (ره) را به نحوی مستقیم و یا با واسطه مرتبط با مسئله مهدویت دانست و گفت: اگر عدالت دینی و جهانی را جوهره مسئله مهدویت بدانیم، چهار دیدگاه درباره مهدویت در اندیشه امام خمینی مشهود مي شود.
وی عدالت اخلاقی، عدالت کیهانی و الهی، نگاه عدل محور امام در حوزه فقه و عدالت اجتماعی و نگاه امام به این مقوله را از محورهای دیدگاه امام خمینی درباره مهدویت برشمرد.
وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در باب مسایلی اخلاقی اظهار داشت: عدالت اخلاقی رویکرد ویژه ای به کل مسایل معنوی به ویژه مسئله مهدویت است و تأکید اخلاقی امام در این حیطه بر پرهیز از رویکرد ابزاری در مبحث مهدویت است.
رحیم پور ازغدی عدل الهی، ارتباط با معنویت و نگاه توحیدی به مفهوم مهدویت و نوع دخالت خداوند در جهان انسانی را از بارزترین نمونه های نبوت و به ویژه مهدویت عنوان کرد: وی نگاه اخلاقی امام را مقدم بر نگاه سیاسی و اجتماعی او دانست و تصریح کرد: نگاه اخلاقی امام به دین و پرهیز شدید او از ریاکاری جای بسی تأمل دارد و امام (ره) از استفاده ابزاری از مهدویت متنفر بود.
وی گفت: قابل پذیرش ترین ادعای ارتباط با حضرت فقط از سوی امام (ره) می توانست باشد و شایسته ترین فرد برای ارتباط با امام زمان امام بود. در صورتی که ایشان هیچ وقت ادعای شفاف علنی مبنی بر ارتباط با امام عصر (عج) را مطرح نکرد.
این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: امام (ره) روحانیت و افراد مذهبی را از ریاکاری و استفاده ابزاری از روش های دینی برحذر می داشت و تبلیغ با هدف کسب موقعیت های اجتماعی، سیاسی و حتی معنوی را عین شرک می دانست.
وی با اشاره به اوضاع و حوادث مختلف در طول تاریخ بشر گفت: حوادث اتفاق افتاده در طول تاریخ بشر همان خواسته خداوند است و حضرت مهدی (عج) تنها جزیی از پروژه الهی خلقت است و نه چیزی از بیرون پروژه خلقت که با هدف رفع نقص ظهور می کند.
رحیم پور ازغدی افزود: امام حضرت مهدی را دست خدا برای هدایت تکوینی و تشریعی بشر و امامت و به طور خاص مهدویت را جزیی از پروژه خاتمیت می دانست.
وی اظهار داشت: امام (ره) می فرمود: عقل کافیست که بدانیم در عصر غیبت خدا شریعت را رها نکرده و وجود فردی به عنوان نایب عام حضرت مهدی برای به اجرا درآوردن احکام الهی در جامعه لازم است.
نخستین نشست از سلسله نشست های مهدویت اندیشه سیاسی امام (ره) ششم خرداد با حضور دکتر عباس همایون، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود و دکتر محمدهادی همایون، رییس شورای مرکز دانشجویی مطالعات راهبردی دانشگاه امام صادق (ع) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 641
  • بازدید کلی : 10,223