loading...
mehremood
مهرموعود بازدید : 16 پنجشنبه 24 دی 1388 نظرات (0)

قل انّ صلاتي و نسكي و محياي و مماتي لله ربّ العالمين.
بگو همانا نماز و تمام عبادات و زندگي و مرگ من همه براي خداوند پروردگار جهانيان است. «انعام، 162»

آيه اشاره مي‌‌كند به اين كه بگو نه تنها از نظر عقيده من موحّد و يكتا پرستم بلكه از نظر عمل هر كار نيكي كه مي‌كنم نماز من و تمام عبادات من و حتي مرگ و حيات من همه براي پروردگار جهانيان است. براي او زنده‌ام به خاطر او مي‌ميرم و در راه او هر چه دارم فدا مي‌كنم تمام هدف من و تمام عشق من و تمام هستي من او است قل ان صلاتي و نسكي و محياي و مماتي لله رب العالمين

EXtdblog.irEX

«نسك» در اصل به معني عبادت است و لذا به شخص عبادت كننده (ناسك) گفته مي‌شود ولي اين كلمه بيشتر درباره‌ اعمال حج به كار مي‌رود و مي‌‌گويند: مناسك حج، بعضي احتمال داده‌اند كه (نسك) در اينجا به معني (قرباني) بوده باشد ولي ظاهر اين است كه هر گونه عبادتي را شامل مي‌شود در واقع نخست اشاره به نماز (صلوة) به عنوان مهمترين عبادت شده بعد همه‌ عبادات را به طور كلي بيان كرده است يعني هم نماز من و هم تمام عباداتم و حتي زندگي و مرگم همه براي او است.[1]

پي نوشت :

[1] . تفسير نمونه، ج 6، ص 61 ـ سوره‌ي انعام، آيه‌ي 162.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 857
  • بازدید کلی : 10,439